Karşılaştırmalı reklamların serbest olması bana ilginç geldi. Bu tür bir kanuna gerek yoktu. Bu bağlamda sektörde gerçek anlamda birbirine düşmanca bakan firmalar olacaktır. Birbirini kötüleyen reklamlara uzun yıllardır rastlamıyoruz, iyi de oluyordu. En azından eşit şartlarda tüketiciye yansıyan reklamlar izliyorduk.
Artık devir değişti. Yeni kanun düzenlemeleri ile bakalım nasıl reklamlar göreceğiz. Daha ekranlarda görmesek te, karşılaştırmalı reklamları ekranda görmeye başlayabiliriz. Özellikle iletişim devleri arasında bu anlamda büyük rekabet olacaktır. Bu sebepten dolayı da, reklam yazarları ve yönetmenler de bu durumdan etkilenecektir. Ekstra olarak yeni bir amaçla anlamlanabilir; yazacakları ya da yönetecekleri reklamlar.
Yine de belirtmek isterim ki, sayısal verili karşılaştırmalar; tüketiciyi etkileyecektir. Alım tercihlerini değiştirecektir. Genel olarak ,ise bu kanunu olumlu bulmuyorum.
Resmi gazete kanun metnine buradan ulaşabilirsiniz..
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder